.

LIMHAMNS FF

Limhamns FF är en småstadsklubb i storstaden som erbjuder barn och ungdomar en aktiv och meningsfull fritidssysselsättning och bygger sin ungdomsverksamhet på engagerade ledare, spelare, föräldrar och övriga medlemmar som vill dela fotbollens glädje och gemenskap.

Vår vision är att bedriva en välutvecklad och seriös ungdomsverksamhet med aktiva barn- och ungdomsspelare som representerar Limhamns FF med lag i alla åldersgrupper, från våra minsta i fotbollsskolan till upp juniorlaget och även i seniorlaget.

Det som skiljer Limhamns FF från andra föreningar är att vi satsar på att vara småstadsklubben, en liten familjär fotbollsklubb med stora mål, där samarbetet mellan ledare, föreningens föräldrar samt föreningens styrelse och stadsdelen, är starkt förankrad i att aldrig förlora sitt mål att vara en mindre förening där familjen och lagkänslan är den huvudsakliga värdegrunden.

När man som ungdom söker sig till Limhamns FF, ska man veta att vi fokuserar på kvalité och små lag, där varje individs behov är i fokus.

Våra lag har max 25 spelare och vi anser att tränarna lyckas bättre med färre spelare, eftersom lagets storlek påverkar spelarnas prestationer och sociala band. Våra ledare satsar på hög standard i en liten grupp, eftersom vi genom detta kan erbjuda en bra kvalité på vår fotbollsutbildning.

Föreningens seniorlag består av tränaren Markus Dahl och stabila Limhamnsspelare med några intressanta nyförvärv som kommer att föryngra truppen en del, så vi hoppas på en spännande säsong 2023 i Div. 5 södra.

Ungdomsverksamheten har fortsatt sin utveckling och består i dag 2024 av: P09, P11, F10/11, P12, P13, F13/14, P14, P15, F15, P16, F16, P17, P18, F17/18 och Fotbollsskola.

Om du är intresserad att spela i något av våra lag, välkommen med din anmälan genom vår hemsida!

Har du frågor gällande våra lag eller känner för ett ledaruppdrag kontakta då vår administration:

Limhamns FF KANSLI

Ungdomsansvarig: Kristoffer Nordström  0724-020382

Kanslichef: Jenny Clair  0763-045511
kansliet@limhamnsff.se

Om vi vill veta mer om Föreningen och vår visioner, kontakta vår ordförande,
Rickard Olofsson

Rickard Olofsson