.

Värdegrund

Glädje - Gemenskap - Limhamnshjärta

Vår värdegrund gäller för alla i Limhamns FF, spelare, föräldrar, ledare och anställda. Våra tre
grundvärden ”Gemenskap, Glädje & Limhamnshjärta” ger stöd och riktning åt hela vår verksamhet.

• Limhamns FF välkomnar alla som vill uppleva fotbollens glädje och gemenskap.

• I Limhamns FF ska ingen behöva känna sig utanför - oavsett ålder, kön, religiös tro, etnicitet eller sexuell
läggning.
• I Limhamns FF har vi nolltolerans mot mobbning, rasism, fusk, dopning och användande av droger.
• I Limhamns FF respekterar vi motståndare, domare och andra inblandade vid våra matcher.
• I Limhamns FF tar vi ansvar för alla individer. Genom att inspirera och uppmuntra lär vi ut sportsligt
uppträdande och hur man umgås i grupp.

Att fostras i idrottens samhörighet innebär att våra barn och ungdomar växer och utvecklas, inte bara
som fotbollsspelare utan också som människor. Därigenom gör föreningen en viktig samhällsinsats.